معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن!
سرخط خبرها

ساخت خوابگاه‌های متاهلی اولویت وزارت علوم است

  • کد خبر: ۱۷۰۷۱۶
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
ساخت خوابگاه‌های متاهلی اولویت وزارت علوم است
معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با هدف تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه‌های متأهلی مورد توجه جدی‌تر این وزارتخانه قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، صمد حاج‌جباری در حاشیه بازدید از خوابگاه‌های دانشگاه حکیم سبزواری افزود: اولویت در سال‌های گذشته احداث خوابگاه‌های مجردی بوده است که همین امر سبب شده در حوزه تامین خوابگاه‌های متأهلی تگنا‌ها و مشکلاتی به وجود آید.

وی اظهار داشت: هر چند صندوق رفاه مسوولیت و تکلیفی در زمینه ساخت خوابگاه ندارد،، اما اگر دانشگاه‌هایی پای کار آمده و از محل درآمد‌های اختصاصی و داخلی برای تامین خوابگاه‌های مورد نیاز خود مایه گذاشته اند، این نهاد نیز نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز خوابگاه‌ها اقدام کرده است.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صندوق رفاه وزارت علوم در حد توان و بر مبنای مصوبات، برای تجهیز خوابگاه‌ها به ازای هر نفر دانشجو ۵۰ میلیون ریال هزینه می‌کند.

حاج جباری افزود: هم اینک ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌های کشور ۲۲۰ هزار نفر است که در طی یک سال تحصیلی اخیر هزار و ۵۰۰ نفر به این ظرفیت خوابگاهی اضافه شده است.

وی ادامه داد: یک واحد خوابگاهی با ظرفیت ۲۰۴ نفر در دانشگاه حکیم سبزواری در دست اقدام است که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته است که با پیگیری و تلاش مسوولان دانشگاه حکیم تا مهرماه به بهره برداری رسیده و مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد.

حاج جباری افزود: همچنین برخی از ظرفیت‌های خوابگاهی کشور با شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده بود که تلاش شده است تمامی این فضا‌ها دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->